چطور عمر ماشین لباسشویی خود را بالا ببرید

با رعایت این نکات عمر ماشین لباسشویی خود را بالا ببرید !

از گذاشتن اجسام سنگین و یا نشستن روی ماشین لباسشویی خودداری کنید با اینکار به قطعات داخلی دستگاه فشار وارد می کنید .

درب دستگاه را به آرامی باز و بسته کنید، محکم کوبیدن درب، باعث خرابی میکروسوئیچ خواهد شد.

تحت هیچ شرایطی بیشتر از حجم ماشین داخل آن را پر نکنید چون قرار دادن لباس بیش‌ از ظرفیت مجاز داخل ماشین لباسشویی، فشار زیادی به موتور وارد  می کند .

قبل از شستشو لباس‌ها را براساس رنگ، جنس و نوع شست‌وشو تفکیک کنید تا رنگ آن‌ها باهم ترکیب نشود.

با توجه به کثیفی لباس‌ها، درجه‌ مناسب برای شست‌وشو را انتخاب کنید ، استفاده‌ی مداوم از آب با دمای بالا، آسیب جدی به مخزن و لاستیک‌های دور تا دور درپوش وارد می‌کند.

بعد از هر بار شستشو و خالی کردن لباس‌ها، باید درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید چون باعث می‌شود دیگ خشک شده و زنگ نزند و از رشد باکتری و کپک نیز در داخل دستگاه جلوگیری خواهد کرد.

لاستیک دور درب دستگاه را با یک پارچه تمیز خشک کنید تا از پوسیدگی آن جلوگیری کنید.

ماشین لباسشویی خود را تمییز نگه دارید . سه بخش مهم در ماشین لباسشویی وجود دارند که می بایست همیشه کنترل شده و تمیز شوند.

فیلتر ماشین لباسشویی : وظیفه دارد لوازمی که در لباس به جا مانده‌اند را گرفته و از ورود آن به پمپ جلوگیری کند حداقل سالی یکبار این قطعه را تمیز کنید . تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی علاوه بر اینکه از بوی بد ماشین لباسشویی جلوگیری می کند سبب عملکرد بهتر ماشین لباسشویی نیز خواهد شد . بنابراین توصیه می شود که در طول بازه های زمانی مختلف حتما فیلترهای ماشین لباسشویی چک شود تا در صورت نیاز حتما تعویض شوند.

گردونه استوانه ای داخل ماشین لباسشویی : هر ماه و یا هر دو ماه برای تمیزکردن گردونه استوانه ای و لوله ها از جرم گیر ماشین لباسشویی استفاده نمایید تا پس مانده ها و جرم ها به طول کامل تمیز شوند . به طوری که جرم گیر را در محل مربوطه قرار دهید و بگذارید تا ماشین لباسشویی با دمای گرم حدود یک ساعت ( معمولا روی برنامه مربوط به پارچه و لباس های کتان ) خالی کار کند .

کشویی که در آن پودر و یا شوینده را قرار می دهید : با پارچه نم دار و آب داغ تمیز کنید و یا اینکه آن را درآورده و به طور کامل با آب و یا در ماشین ظرفشویی شستشو دهید.

بدین ترتیب از مشکلات بسیاری در ارتباط با ماشین لباسشویی جلوگیری کرده و نیازی به متخصص در تعمیر ماشین لباسشویی پیدا نمی کنید.

اگر احساس می‌کنید، ماشین لباسشویی در حین کار سروصدا و لرزش زیادی دارد دستگاه تراز نیست . تراز نبودن ماشین لباسشویی می‌تواند ، باعث مشکلات فراوانی برای قطعات شود .

فراموش نکنید که بهترین راه، برای نگهداری از ماشین لباسشویی و افزایش عمر مفید آن سرویس دوره‌ای دستگاه است . با سرویس دوره‌ای ، ایرادات کوچک که در آینده به مشکلاتی بزرگ تبدیل خواهند شد برطرف می‌شوند . بنابراین بهتر است ، علاوه بر رعایت تمامی موارد سرویس دوره‌ای را نیز در برنامه خود بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *